„Najväčšou prekážkou komunikácie je ilúzia, že sme si rozumeli."
(George Bernard Shaw)
Nepresnosť v komunikácií, spôsob vyjadrovania, hodnotové rozdiely spôsobujú veľa problémov v manažérskej praxi. Odhaduje sa, že 80% pracovného času zaberie manažérovi komunikácia. Spätná väzba by mala slúžiť na overenie porozumenia informácií.
Táto typická ukážka z teórie interpesonálnej komunikácie naznačuje nielen smerovanie našich komunikačných tréningov, ale ukazuje tiež prepojenie profilu našej spoločnosti zameraného na podnikovú informatiku a jazyky s komunikačnými zručnosťami.
mapovanie svojich osobnostných, sociálnych i profesionálnych limitov, zvyšovanie sociálnej citlivosti, tvorivosť v práci manažéra
odporúčaný rozsah: 2 - 3 dni
tréning v základných komunikačných zručnostiach na rôznych úrovniach riadenia, verbálna a neverbálna komunikácia, vedenie rozhovoru, poruchy a prekážky v komunikácii, optimalizácia komunikácie v riadení, nácvik efektívnej komunikácie
odporúčaný rozsah: 2 - 3 dni
tréning v základných asertívnych zručnostiach, presadzovanie vlastných záujmov a potrieb s toleranciou voči právam ostatných, uplatňovanie nároku, konštruktívna kritika, schopnosť oceniť pozitíva, asertivita a riadenie
odporúčaný rozsah: 2 - 3 dni
tréning zameraný na získanie komunikačných zručností: osobný a telefonický kontakt so zákazníkom
odporúčaný rozsah: 1 deň
stratégia vyhľadávania pracovníkov, výber členov tímu, využitie skupinovej dynamiky, práca s kohéziou a tenziou v tíme, tímové roly, tvorivé riešenie problémov v tíme, udržiavanie tímu
odporúčaný rozsah: 2 - 3 dni
manažérska efektívnosť, štýly vedenia, štýlová flexibilita v riadiacej práci, centralizácia a delegovanie, budovanie dôvery, motivácia pracovníkov, motivujúca kontrola, hodnotenie pracovníkov
odporúčaný rozsah: 2 - 3 dni
rozhodovanie v hierarchii hodnôt firmy, druhy a formy rozhodovania, analýza rozhodovacieho procesu v rôznych typoch pracovných vzťahov, súperenie verzus spolupráca, prosociálne správanie a princípy spolupráce na pracovisku
odporúčaný rozsah: 2 - 3 dni
typológia porád v náväznosti na ciele manažéra, rôzne štýly vedenia porady, uplatnenie facilitácie pri vedení porád, jednosmerné a dvojsmerné prezentácie, nácvik vedenia porady
odporúčaný rozsah: 2 dni
druhy a typy konfliktov v pracovných vzťahoch, fázy vývoja konfliktu, symetrický a asymetrický konflikt, základné stratégie zvládania konfliktov, negociácia, mediácia a facilitácia ako efektívne formy riešenia náročných a konfliktových situácií
odporúčaný rozsah: 2 - 3 dni
príčiny problémov s časom, analýza časových strát, identifikovanie životných a pracovných priorít, ABC analýza, plánovanie vlastného času
odporúčaný rozsah: 2 dni
zásady a štruktúra verejného vystúpenie, príprava verejného vystúpenia, techniky zvládania trémy, účinné faktory pri verejnom vystúpení, zvládanie náročných situácií pri verejnom vystúpení, nácvik verejného vystúpenia
odporúčaný rozsah: 2 dni
základné informácie o strese, diagnostikovanie zdrojov stresu, vypracovanie svojho stresového profilu, analýzy konkrétnej stresovej situácie, minimalizácia stresov na pracovisku, prevencia a zvládanie stresov, relaxačné techniky
odporúčaný rozsah: 2 dni
stratégia organizačnej zmeny v kontexte potrieb firmy, bariéry uplatňovania zmien, príprava implementácie zmeny, zásady transformačného riadenia, fázy realizácie zmeny, využitie výcviku pracovníkov pri riadení zmien
odporúčaný rozsah: 2 dni
fázy obchodného rokovania, identifikácia partnera, definovanie cieľov, formálne a nekonvenčné prvky obchodného rokovania, strategická príprava na rokovanie, obchodné vyjednávanie, ukončenie obchodného rokovania a jeho analýza
odporúčaný rozsah: 2 dni
metóda riadenia a hodnotenia podľa cieľov, zvládnutie techniky riadenia pracovníkov pomocou cieľov - Management by Objectives, postupy praktického zvládnutia úloh a činností z pohľadu procesného kontinuálneho manažmentu - prináša zmenu do tradičného modelu riadenia v oblasti stratégie - podporuje systémový model riadenia
odporúčaný rozsah: 3 dni